2.-3.06.2020 Kandavas novada Zantes pamatskolas skolotājiem notika kursi „Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, kuros iepazinās ar 3 moduļiem.
Kursu mērķis bija veicināt pedagogu izpratni par diferencētu, individualizētu un personalizētu pieeju:
- pilnveidojot klasvadības jautājumus un risinot konfliktsituācijas;
- konsultējot un sadarbojoties ar vecākiem;
- izstrādājot individuālos atbalsta plānus izglītojamajiem;
- īstenojot vienotu un saskaņotu pedagoģisko darbību izglītības iestādē un novadā;
- sniedzot atbalstu izglītojamajiem mūžmācīšanās procesa sekmīgai īstenošanai, ievērojot vecumposma attīstības īpatnības (pusaudžiem, jauniešiem un pieaugušajiem);
- attīstot metakognitivitāti un astoņus domāšanas pīlārus sekmīgai audzināšanai/ pašaudzināšanai un sadarbībai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas (turpmāk tekstā - PMP) risku mazināšanai;
- integrējot konsultēšanu kā profesionālās darbības veidu izglītības vidē, kas orientēta uz konsultēšanu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku samazināšanā.
1.modulis - Izglītības iestādes darbības pašnovērtēšana PMP risku mazināšanai (4h).
Kurā uzzināja :
- kā strādāt ar ESF projektā "Pumpurs" izstrādātajiem metodiskajiem atbalsta līdzekļiem;
- kas ir priekšlaicīga mācību pārtraukšana, kā to mazināt, izmantojot dažādas mācību stundas struktūras un uzdevumus;
- kā pedagoga personība un profesionālā darbība var ietekmēt izglītības iestādes darbu;
- kādi ir 21.gadsimtā izglītībā sasniedzamie rezultāti;
- kā vadīt pārmaiņas pedagoga un izglītības iestādes darbā PMP mazināšanai, īstenojot izglītības iestādes pašnovērtēšanas procesu.
2.modulis - Pedagogs un viņa profesionalitāte: PMP risku mazināšanas iespējas (4h)
Dalībnieki pilnveidoja prasmes darbam ar izstrādātajiem metodiskajiem atbalsta līdzekļiem
un uzzināja:
- ko un kā var darīt pedagogs, lai identificētu PMP riskus;
- kādā veidā audzināšanas procesā var mazināt PMP riskus;
- ar kādām pedagoģiskajām pieejām, mācību stratēģijām, metodēm un metodiskajiem paņēmieniem var veicināt izglītojamo mācīšanās motivāciju, personības izaugsmi, mūžmācīšanās prasmes un mazināt PMP riskus.
3.modulis - Izglītojamo centrēta pieeja izglītības iestādes darbā PMP risku mazināšanai (4h).
Dalībnieki nostiprināja zināšanas un prasmes darbam ar metodiskajiem atbalsta līdzekļiem un saturiski uzzināja:
- kā pedagogiem iespējams rīkoties dažādās ikdienas situācijās, īstenojot izglītojamo centrētu pieeju izglītības iestādes darbā, mazinot PMP riskus;
- kā izstrādāt individuālos mācību plānus izglītojamajiem dažādās konkrētās situācijās PMP risku mazināšanai;
- ar kādiem paņēmieniem izvērtēt dažādas ikdienas situācijas, kurās nokļūst izglītojamie, pedagogi un izglītības iestādes, t.i., ko, kā un kādēļ darot var mazināt PMP riskus praksē;
- kāda veida sadarbība un ar ko nepieciešama, lai sekmētu izglītojamo vēlmi turpināt mācības.
Skolotāji klausījās , diskutēja, analizēja situācijas kopā ar brīnišķīgu lektoru Aivaru Dresmani.