Lapas karte
No 16.10.-20.10. Zantes pamatskolas pedagogi Ieva Kokina un Ēriks Ieviņš kopā ar 29 kolēģiem no Igaunijas, Horvātijas, Vācijas, Beļģijas, Slovākijas, Slovēnijas, Bulgārijas, Apvienošanās salas (Francija) un Spānijas Erasmus+ personu mobilitātes projekta “21.gadsimta skolotājs – prasmīgs IKT lietotājs mācību stundā” (projekta kods: Nr.2021-2-LV01-KA122-SCH-000042125) ietvaros apguva dažādas metodes un digitālos rīkus – aplikācijas- video veidošanai, dažādu objektu apskatīšanai ar virtuālās realitātes briļu palīdzību, interneta vietnes QR koda izveidei, dažādu uzdevumu un atgriezeniskās saites sniegšanai, spēles un dažādus citus metodiskos materiālus, kas pedagogam palīdz padarīt mācību procesu modernāku un aizraujošāku skolēniem ar iespēju pašiem praktiski darboties, izmēģināt, piedzīvot un redzēt ar savām acīm, izmantojot viedierīces. Kursos iegūtās zināšanas veicinās skolēnu pašvadītās mācīšanās prasmes, digitālo pratību, problēmrisināšanas un kritiskās domāšanas prasmes, kā arī veicina skolēnu radošumu un loģisko domāšanu. Pedagogam būs iespēja ātri un ērti sagatavoties mācību stundām neprasot liekus resursus un iespēju nodrošināt skolēniem atgriezenisko saiti uzreiz stundas beigās.
Apmācību laikā pedagogiem bija iespēja ne tikai uzlabot IKT prasmes,bet arī pilnveidot un nostiprināt svešvalodu prasmes, celt savu pašapziņu citu kolēģu vidū prezentējot savu valsti, iepazīt citu valstu pārstāvju skolas, kultūru un tradīcijas un izveidot kontaktus turpmākajai sadarbībai.
Pedagogiem bija fantastiska iespēja pēc mācībām brīvajā laikā iepazīt Īslandi - galvaspilsētu Reikjaviku, lavas laukus, ūdenskritumus, melno pludmali, geizerus, Ziemeļamerikas un Eirāzijas tektonisko plātņu robežu, ledāju, ziemeļblāzmu un Īslandes dabas vēstures muzeju Perlan, kā arī relaksēties dabiskajos karstajos avotos Zilajā lagūnā.
Skolotāja Ieva Kokina
Lasīt visu ziņu (23)Zantes pamatskolas skolotājas: Elita Ose un Ērika Matule piedalījās Eiropas Savienības mobilitātes iniciatīvā projektā 2021-2-LV01-KA122-SCH-000042125 – Spānijā skolotāju apmācībās - Programma Erasmus +| NO 17.04.2023. līdz 21.04.2023
Projekta mērķis bija nodrošināt kursus par “Digitālajiem rīkiem mācību stundu nodrošināšanā”.
Spānijā, starptautiskā vidē, kurss sniedza ne tikai pieredzi un kompetenci mūsdienīgu risinājumu pielietošanā, piemēram: kontrolsarakstu veidošanā, izstādes un prezentācijas gatavošanu, Canvas programmas apguvi, eksperimenti ar video un animācijas iespējām, kā arī paplašināja valodu prasmes un paaugstināja pašcieņu un pašapziņu komunikācijā ar citu valstu skolotājiem.
Paplašināja iespējas ikdienas darbā izmantot jaunus interneta resursus un materiālus, ko var iegādāties tiešsaistē.
Attīstīja spēju efektīvi pārvaldīt laiku un iegūt zināšanas par sava darba organizāciju un skolas aktivitāšu sagatavošanu.
Apgūtās prasmes:
1. DIENA: SADARBĪBAS SAGATAVOŠANA (5 stundas)
- Ievads kursā: Sagaidāmie mācību rezultāti.
- Google konta izveide.
- Jauktās mācīšanās un Flipped Classroom definīcija, īpašības un pašreizējās tendences.
- Project Based Learning (PBL).
- Grupas diskusija: Kā mēs plānojam Digitālās klases stundu?
2. DIENA: RĪKU SAGATAVOŠANA (5 stundas)
- Sadarbības darba rīki ar Google Apps.
- Mākonī balstīta klases vide: Google Classroom, Picasa (fotoattēlu redaktors), PicCollage un PhotoGrid (kolāža), Skitch (integrēts rīks ar Evernote).
3. DIENA: AKTIVITĀTES UN RESURSU IZVEIDE (5 stundas)
- Izglītības resursi
- Katram mācību rezultātam atbilstošās aktivitātes izvēle.
- Wiki: sadarbības rīks projektiem (wikispaces).
- Audio ieraksts un izdevums: Audacity.
seminārs. Izveidot e-grāmatu, izmantojot programmu Book Creator.
4. DIENA: VIDEO NODARBĪBAS VEIDOŠANA (5 stundas)
- Video platformas.
- Pētniecība nodarbībām: Youtube, Khan Academy un TedEd.
- Autortiesību ievērošana un ārējo resursu izmantošana.
- Video izdevums: Show Me, VideoPad un iMovie (video redaktors).
izmantot programmu Explain Everything (interaktīva ekrāna pārraide baltā tāfele).
- Video bagātināšana ar EDPuzzle.
5. DIENA: NOVĒRTĒJUMS UN ATSAUKSMES (5 stundas)
- Grupas diskusija: kā iesaistīt vecākus mūsu klasē: ClassDojo (klases vadība) un EdModo
- Grupas diskusija: Kā izveidot efektīvu un saistošu novērtējumu?
- Mākoņu krātuves risinājumu veidi mājas darbiem un failu koplietošanai.
-seminārs: ātra novērtējuma izveide, izmantojot Google veidlapas.
- Interaktīvie novērtēšanas rīki, piemēram, Kahoot (spēļu novērtēšana).
Izveidoti novērtējumu rīki, izmantojot Socrative
Pēc kursu apmeklējuma iegūtas zināšanas, kuras noderēs mūsdienu mācību metožu pielietošanai klasē, turpmāk zināsim, kā savā skolā ieviest projekta laikā apgūto atbilstošo metodiku.
Lasīt visu ziņu (5)No 13.03.-17.03. Zantes pamatskolas pedagogi A.Besere un Ē.Ieviņš kopā ar kolēģiem no Rumānijas Erasmus+ personu mobilitātes projekta “21.gadsimta skolotājs – prasmīgs IKT lietotājs mācību stundā” (projekta kods: Nr.2021-2-LV01-KA122-SCH-000042125) ietvaros apguva dažādas metodes un digitālos rīkus – aplikācijas, mājaslapas, spēles un dažādus citus metodiskos materiālus, kas pedagogam palīdz padarīt mācību procesu modernāku un interesantāku skolēniem, veicina skolēnu pašvadītās mācīšanās prasmes, digitālo pratību, problēmrisināšanas un kritiskās domāšanas prasmes, kā arī veicina skolēnu radošumu un loģisko domāšanu. Tāpat veicina skolēnu valodas kompetences. Piedāvātie digitālie rīki pedagogam atvieglo gatavošanās procesu mācību stundām, samazinot ieguldīto laiku materiālu atlasē un sagatavošanā, pēcāk arī skolēnu darbu labošanā.
Projektā izmantotie digitālie rīki:
Projekta koordinators Ē.Ieviņš
Lasīt visu ziņu (4)No 07.05.-16.05. Tenerifē pilsētā Playas de las Americas norisinājās pedagogu profesionālās pilnveides kursi “Uz projekta metodēm balstīta mācīšanās” jeb 7 steps of PBL.
Kursa ietvaros bija iespēja iepazīties ar to, kas ir projektu metode un kā to izmantot mācību procesā, kādi ir septiņi soļi, lai veiksmīgi īstonotu uz projektu metodi balstītu mācību procesu. Kopumā apmācībās piedalījas 7 pedagogi: 5 no Igaunijas, 1 no Serbijas un 1 no Latvijas. Lai vieglāk iepazītu viens otru un brīvāk justos , tad kursa pasniedzēja ik dienas izmantoja dažādas metodes un paņēmienus ar dejas palīdzību, lai stiprinātu savstarpējo sadarbību, kā arī prasmi veidot komandu un novērtēt savu darbu.
Kursa noslēgumā katrai komandai bija jāizstrādā viens projekts un tas jāprezentē. Komandā ar diviem skolotājiem no Igaunijas izstrādājām pamācību “Kā neiegūt saules apdegumis Tenerifē”.
Vienu dienu no nedēļas tika veltīta Tenerifes iepazīšanai. Devāmies elpu aizraujošā braucienā uz Eiropā vienu no augstākajiem vulkāniem Teide. Pec tam devāmies uz Iqod de los Vinos, kurā atrodas pasaulē lielākais un vecākais Pūķa koks. Tālāk iepazināmies ar mazpilsētu Garachico un nelielu ciematiņu Masca, kurš atrodas kalnu ielokā un tajā dzīvo neliels skaits iedzīvotāju.
Kopumā kursa ietvaros tika iegūtas zināšanas pieredz un idejas par projektu metodi, kā arī kopā ar citiem kolēģiem tika pārrunātas viņu valstu izglītības sistēmas, mācību saturs un pieredza savā darbā.
Angļu valodas skolotājs Ēriks Ieviņš
Lasīt visu ziņu (8)
Svētdiena- Priekšā gara diena 2 lidojumi un 40 minūšu brauciens līdz galamērķim.14:50 izlidojam no Rīgas uz Romu, lidojums ilgst trīs stundas. . Tagad priekša 4 stundas brīvais laiks, jo nākamais lidojums ir tikai 21:50. Lidojums ilga stundu, izkāpjot no lidmašīnas ir 23:00. . Nu pēdējais posms bija 40 minūšu brauciens līdz Soverato naktsmītnei.
Pirmdiena- Brokastis 8:00, iepazinu savus grupas biedrus no Francijas un Lietuvas – Nensija, Džeroms, Emanuēla, Rasa un Līna. Pēc brokastīm iepazīšanās ar grupas biedriem, grupas kordinātoriem un grupas programmu. Mūsu pirmais uzdevums ir iepazīt Soverato – ‘’Neiespējamā misija”. Mūs sadalīja divās grupās mūsu pienākums kā grupai bija intervēt piecus cilvēkus uz ielas. Pēc grupu darba mums iedeva brīvo laiku, lai iepazītu Soverato, 17:00 kopīgās grupas vakariņas.
Lasīt visu ziņu (7)